Skip to main content

Smart View User Manual

1. Genel Açıklama

Oracle Smart View Microsoft Office kullanılarak Oracle EPM uygulamalarına bağlanmayı sağlayan bir eklentidir. Bu eklenti sayesinde Excel gibi ofis uygulamalarıyla EPM Cloud sisteminde bulunan veri formlarını açabilir, veri girebilir, değiştirebilir veya raporlayabilirsiniz. Smart View'in sağladığı bağlantı on-line olup yaptığınız değişiklikler verinizi "Submit" ettiğiniz anda Oracle EPM Cloud sistemine gönderilir.

2. SmartView'in Temin Edilmesi ve Kurulması

Smart View eklentisini bilgisayarınızda kurulu olması gerekmektedir. Eğer kurulu değilse it@ku.edu.tr adresine mail atarak yada #1111 arayarak kurulmasını talep edebilirsiniz.

Kurulumun ardından Excel’de SmartView sekmesi görülecektir.

2.1. Smart View Genel Ayarlar

Microsoft Excel'i açınız ve Smart View ribbon'unu seçiniz. Daha sonra gelen menüde “Options” butonuna tıklayınız. Aşağıdaki ön ayarların yapılması kullanıcıların kullanımını kolaylaştıracaktır.

Member Options bölümünü seçip en alttaki "Preserve Formula on POV change" alanını işaretleyiniz. Bu alan seçili olduğunda kullanıcıların yazdığı formulasyonlar “refresh“ butonuna basıldıktan sonra silinmeyecektir.

Data Options bölümündeki “Replacement” bulunan #No Data, #NoAccess ve #Invalid alanlarının içeriğini siliniz. Ayrıca “Suppress Rows”, “Suppress Columns ve “Suppress Missing Blocks” alanlarındaki tikleri kaldırınız.

SmartView menüsünün dil seçeneğini değiştirmek için “Advanced/Gelişmiş” tabından Diller bölümünden istenilen dil seçeneği seçilebilir.

Shared Connections URL alanına aşağıdaki link yazılır. Bu seçim yapıldıktan sonra MS Excel’in kapatılıp tekrar açılması gerekmektedir.

https://planning-a484667.pbcs.em2.oraclecloud.com/workspace/SmartViewProviders

Son olarak tüm bu ayarların geçerli olması için sağ alt alanda bulunan “OK” butonunun hemen sağındaki alana tıklanır ve “Save as Default Options” seçilerek ayarların kalıcı olarak kaydedilmesi sağlanır.

DİKKAT: “SmartView” menüsünün görüntülenmediği durumlarda kullanıcıların “Smart View” tabını tekrar görüntülenmesi amacıyla “Excel Seçenekleri”-> “Add-Ins” tabını seçerek, sayfanın altında yer alan “Yönet” alanından “Disabled Items” seçeneğini seçerek “Go” butonuna basmaları gerekmektedir. Gelen ekranda çıkan “Oracle Smart View” seçilerek “Enable” butonuna basıldıktan sonra Excel’i kapatıp tekrar açılması gerekmektedir.

3. Sunucu Bağlantısı Oluşturma

Excel ribbon’ındaki SmartView sekmesinden Panel’e tıklanır. Sağ tarafta açılan Smart View Panel’inden Shared Connections seçilir.

Ardından gelen ekranda EPM Cloud seçilir.

bağlantı adresinin yanında bulunan “+” kutucuklarına tıklanarak KUVISION uygulaması seçilir.

Oluşturulan bağlantıya “Koç Canlı” ismi verilerek bağlantı tanımlama işlemi Finish ile sonlandırılır.

Smart View Üzerinde Veri Formları

Kullanıcılar veri formlarına klasör yapısı altında yer alan formlara çift tıklayarak ulaşabilirler.

Aynı web arayüzü aracılığıyla açılan formlar gibi , smartview  üzerinden açılan formlarda renk farklılıkları mevcuttur. Koyu renkli alanlar veri girişine kapalı, açık renkli alanlar ise kullanıcıların veri girişi yapabilceklerini belirtmektedir.

Hyperion web arayüzündeki veri formlarında olduğu gibi Hyperion SmartView'de açılan veri formlarının da üzerinde POV (Point Of View-Bakış Açısı) alanı ve formun ismi bulunmaktadır. POV  alanındaki açılır liste kutularını kullanarak incelenmek ve veri girilmek  istenen kırılım değiştirilebilmektedir. Web arayüzünden farklı olarak POV değiştirdikten sonra, POV’nin bitimindeki yada menüde yer alan Refresh butonuna basılması gerekmektedir.

  • Veri formlarını mutlaka boş bir sayfaya açmanız önemlidir, aksi takdirde sayfa verilerini kaybedebilirsiniz.

Kullanıcı veri girişi yaptığı hücreler, web arayüzünde olduğu gibi koyu sarı renkte görüntülenmektedir. Verilerin  sisteme kaydedilmesi için “Submit Data/Veri Gönder ” butonuna basılması gerekmektedir. Submit işlemi tamamlandığında koyu sarı hücreler açık sarı olarak değişecektir.

Smart View Üzerinde İş Kuralları

Hyperion SmartView aracılığı ile Microsoft Excel üzerinden iş kurallarını manuel çalıştırmak için, “Calculate->Business Rules” tıklanır.

Gelen ekranda çalıştırılacak iş kuralı seçildikten sonra, web arayüzünde de yapılan parametrelerin seçilmesi gerekmektedir. Parametre seçimleri tamamlandığında ”Launch” butonuna basılarak kural çalıştırılmış olur. Kuralın çalıştırıldıktan sonra hesaplanan sonuçları görmek için “Refresh” butonuna basılması gerekmektedir.

Kural tamamlandıktan sonra:

yazısı görüntülenmektedir.

Kullanıcılar daha önce çalıştırılan kuralların detaylarına ulaşmak istediklerinde ; “Job Console” ekranından görüntüleyebilirler.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.